پشتیبان ولایت فقیه پشتیبانی از ولایت فقیه
|
بسم الله الرحمن الرحیم
به نظر شما، ممکن است روزی برسد که اگر از شما درباره خدا سوال کنند، شما مجبور به ساعت ها فکر در مورد این واژه باشید و نهایتاً هم این کلمه برایتان آشنا نباشد؟ نظرتان در مورد مساجدی که به سالنی برای برگزاری مراسم ترحیم و سالن غذاخوری تبدیل شده است، چیست؟ آیا تا به حال قرآن های طلاکوب با جلد های آن چنانی بر سر سفره های عقد نظرتان را به خودش جلب کرده است؟ نظرتان در مورد این چیست، که یکی از اطرافیانتان صبح که دارد به سرکار می رود، مومن باشد و شب که به خانه برمی گردد، ایمانی به خدا نداشته و کافر شده باشد؟.......... موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب
به گزارش شیعه آنلاین، حدود دو سال از ساخت برج های آسمانخراش اطراف خانه خدا می گذرد. به رغم همه اعتراضات و نارضایتی مسلمانان سراسر جهان از ساخت چنین برج هایی در نزدیکی کعبه، اما آل سعود به احساسات مسلمانان توجهی نکرد و مانند کسی که برای املاک و ارث پدری خود تصمیم می گیرد، به ساخت و ساز خود ادامه دارد. از اشکالاتی که در آن زمان به این برج ها گرفته می شد، شکل ظاهری آن بود که شباهت زیادی به نمادهای فراماسونری داشت. دیگر اشکال اساسی که به این آسمانخراش ها گرفته می شد، سایه و تاریکی بود که بر روی کعبه می انداختند. در همین راستا طی چند روز اخیر تصویری از بالاترین طبقه یکی از این برج ها گرفته شده و در رسانه ها و سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده که بسیار تأثیر گذار و ناراحت کننده بود و عمق جنایت آل سعود به خانه خدا را نشان می دهد. شاید در وهله نخست نگاه کردن به این تصویر، بسیار ساده و یا حتی زیبا به نظر بیاید، اما با کمی تفکر درباره آن، هر مسلمانی احساس انزجار و ناراحتی می کند زیرا با ساخت این برج ها، خانه خدا در زاویه ای قرار گرفته که گویا در زیر پا و محلی پست قرار دارد. موضوعات مرتبط: برچسبها: حتما بخوانید... مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه ای حمله کرده است مرد به طرف انها میدود و با سگ درگیر میشود . موضوعات مرتبط: برچسبها: دین داری چیست؟ و به چه کسی دین دار گفته می شود؟ آیا کسانی که همه احکام شرعی را رعایت کرده و از حرام های الهی دوری می کنند را می توان مصداق شخص دین دار نامید؟ اگر بخواهیم رعایت موازین شرعی و دوری از حرام های الهی را ملاک و میزان دین داری افراد قرار دهیم، می بایست خیلی از خشک مقدس هایی که نماز شب می خواندند و روزه می گرفتند و حافظ قرآن بودند و به احکام شرعی مقید بوده و از حرام های الهی دوری می جستند ولی در برابر ولی خدا می ایستادند را جزو دین داران بدانیم. واقعیت این است که نماز شب خواندن و روزه و قرائت قرآن و تقید به احکام شرعی و دوری از حرام های الهی ملاک کافی و واقعی برای دین دار دانستن افراد نیست. ملاک دین داری در اسلام تبعیت بی چون چرا از ولی خدا و نایب ولی خداست. آنجاست که ممکن است در برخی اوقات به خاطر یک اولویت بالاتر دستور ولی خدا یک حکم شرعی را قید بزند و تبعیت از حکم ولی خدا مقدم بر انجام آن حکم شرعی می باشد. در حقیقت انجام دستور ولی خدا در واقع حقیقت دین و دین داری می باشد. بنا براین مسئله شخص ولی الله در هر دوره و زمانی عصاره و اساس دین بوده و کسی را می توان دین دار فرض کرد که هیچ چیز را حتی احکام شرعی ظاهری را بر حکم ولی خدا ترجیح نداده و تنها وظیفه خود را تبعیت کامل از عصاره و اساس دین بداند. تبعیت از ولی خدا به عنوان یک اصل اساسی در زندگی بشر می تواند به عنوان یک سرمشق برای سعادت در دنیا و آخرت و سبکی نو در ساختن دنیا برای آبادانی آخرت به همه ی بشریت معرفی نمود. ولایت فقیه در دوره غیبت امام عصر و ولی خدا در زمین به عنوان جانشین ایشان ملاک دین داری و سبکی نو در زندگی اجتماعی بشر برای درهم تنیدن دنیا و آخرت و سعادت نوع بشر به عنوان راهی رهایی بخش از اسارت مدرن مدرنیته می باشد. موضوعات مرتبط: برچسبها: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینیهای دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. ارتش ما ارتشی است «كه جنگ را با پوست و گوشت و استخوان و سراسرِ حیات خود، آن هم نه یك روز و دو روز، بلكه بیش از هشت سال، لمس میكند و خود و همسر و فرزندان و خانهاش، با جنگ و حوادث جنگ آمیخته میشوند و همه آنها از مصایب آن متأثّر مىگردند».
بنابراین انتخاب یك روز از سال به عنوان روز ارتش «به منظور تجلیل بیشتر و تقدیر، سزاوارتر و نمودارِ تکریم از چهرهی سلحشور و رزمندهی آنان است. ملت عظیم الشأن ایران روز 29 فروردین را به عنوان روز مبارک ارتش به آنان تبریک میگویند». بله همه با هم باید بگوییم «افتخار و آفرین بر ارتشی که در اوج تصمیم جاودانهی خود حصار تعبد طاغوت را شکست و برج و باروی رژیم سلطنت و حکومت 2500 سالهی شاهنشاهی را به آتش کشید و خود را از قیود حاکمیت ستمگران و مستشاران آمریکایی که با هزاران آمال و آرزو برای منافعشان از ایران جزیرهی ثبات ساخته بودند، رهایی بخشید». 29 فروردین «فرصت بسیار خوبى است بنده یكبار دیگر روز ارتش را كه از یادگارهاى بسیار با ارزش امام بزرگوارمان است، تجلیل كنم و به مناسبت این روز، پیام قلبىِ تقدیر و سپاس از فداكاریهاى ارتش را به گوش یكایكِ اعضاى ارتش جمهورى اسلامى ایران برسانم». موضوعات مرتبط: برچسبها: [ جمعه 30 فروردين 1392برچسب:شناسنامه های تاریخی ملت شریف ایران, دیدگاه های ولی فقیه, مسائل مهم روز, مناسبتها,,روز ارتش, 29 فروردین,, ] [ 12:7 ] [ مجید ]
[
عروسی و عقد و شادی چیز خوبی است. حتی پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله)هم برای دختر مكرمهیخودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی كردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی كردند. امّا نباید در این مجلسِ عقد و عروسی و اینها اسراف انجام بگیرد. یكی از اسرافها همین مجالس عقد و عروسی گران قیمت است. در هتلها، در این سالنهای گران قیمت مجالس درست میكنند. مبالغ زیادی شیرینی و میوه و خوراكی حرام میشود، از بین میرود، روی زمین ریخته میشود و ضایع میگردد. برای چه؟ برای چشم و هم چشمی؟! برای عقب نماندن از قافلهی اسراف موضوعات مرتبط: برچسبها: بعضی از مسلكهای غلط كه مخصوص زنها هم نیست ـ مردها هم گاهی همان مسلكها را دنبال میكنند ـ دنبال این هستند كه بگویند: نه! بیاییم اجناس این ترازو (نقشهای زن و مرد) را جابهجا كنیم. حالا اگر این كار را بكنیم چه میشود؟ جز اینكه اشتباه میكنید و جز اینكه بوستان به زیبایی و نیكی پرداخته شده را خراب میكنید؟ غیر از این، كار دیگری نمیكنید. فواید همدیگر را میبرید، محیط خانواده را هم بیاعتنا میكنید. زن و مرد را نسبت به هم دچار تردید و دو دلی میكنید. آن محبّت و عشقی را كه مایه اصلی كار است، از دست میدهید.گاهی اتفاق میافتد مرد در خانه نقش زن را پیدا میكند. زن حاكم مطلق میشود و به مرد دستور میدهد این كار را بكن، آن كار را نكن. مرد هم دست بسته تسلیم است. خب چنین مردی دیگر نمیتواند تكیه گاه زن باشد. زن یك تكیه گاه خوب را دوست میدارد. گاهی اوقات از این طرف مرد چیزهایی را به زن تحمیل میكند؛ فرض كنید كه تمام خرید و كار و سر و كله زدن با مراجعان با خانم است. چرا؟ چون من كار دارم، وقت ندارم. مبنا وقت نداشتن است! میگوید باید بروم اداره، كارها را باید خانم انجام دهد. یعنی كارهای بیجاذبه و سنگین برای زن. البته ممكن است چند صباحی سرگرمش كند، اما كار او نیست موضوعات مرتبط: برچسبها: یكی از گناهان كبیرهء تمدن غرب نسبت به بشریت، این است كه ازدواج را در چشم مردم سبك كرد. تشكیل خانواده را كوچك كرد. مثل لباس كه عوض میكنند... قضیهی زن و شوهری را این طور كردند. آن كشورهایی كه در آن خانواده دارد ضایع میشود، در واقع پایههای مدنیّت آنها دارد میلرزد و نهایتاً فروخواهد ریخت. موضوعات مرتبط: برچسبها: حکم خرید و فروش ، نصب و استفاده از آنتن های ماهواره ای بر اساس استفتاء مقام معظم رهبری به شرح ذیل است: س 1213: آيا خريد و نگهدارى و استفاده از دستگاه گيرنده برنامههاى تلويزيونى از ماهواره جايز است؟ و اگر دستگاه گيرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟ ج: دستگاه آنتن ماهوارهاى از اين جهت که صرفاً وسيلهاى براى دريافت برنامههاى تلويزيونى است که هم برنامههاى حلال دارد و هم برنامههاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خريد و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفادههاى حلال جايز است. ولى چون اين وسيله براى کسى که آن را در اختيار دارد زمينه دريافت برنامههاى حرام را کاملاً فراهم مىکند و گاهى نگهدارى آن مفاسد ديگرى را نيز در بر دارد، خريد و نگهدارى آن جايز نيست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمىکند و بر تهيه و نگهدارى آن در خانهاش مفسدهاى هم مترتّب نمىشود. لکن اگر قانونى در اين مورد وجود داشته باشد بايد مراعات گردد. س 1214: آيا خريد و فروش دستگاه دريافتکننده کانالهاى ماهوارهاى براى گرفتن کانالهاى ماهوارهاى جمهورى اسلامى براى کسى که در خارج از جمهورى اسلامى زندگى مىکند، جايز است؟ ج: دستگاه مذکور هرچند از آلات مشترکى است که قابليت استفاده حلال را دارد ولى چون غالباً از آن بهرهبردارى حرام مىشود و علاوه بر اين بهرهگيرى از آن در خانه مفاسد ديگرى را هم در بر دارد، بنا بر اين خريد و استفاده از آن در خانه جايز نيست، مگر براى کسى که اطمينان دارد از آن بهرهبردارى حرام نمىکند و نصب آن در خانه نيز مفسده ديگرى را دربرندارد. س 1215: اگر آنتن ماهوارهاى علاوه بر دريافت کانالهاى جمهورى اسلامى، اخبار و بعضى از برنامههاى مفيد کشورهاى عربى و خليج فارس و همه کانالهاى غربى و فاسد را دريافت کند چه حکمى دارد؟ ج: معيار جواز استفاده از اين دستگاه براى گرفتن برنامههاى کانالهاى تلويزيونى، همان است که قبلاً گذشت بدون اينکه بين کانالهاى غربى و غير آن تفاوتى وجود داشته باشد. س 1216: استفاده از آنتن ماهوارهاى براى آگاهى از برنامههاى علمى يا قرآنى و مانند آن که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى يا کشورهاى مجاور خليج فارس و غير آنها پخش مىشوند چه حکمى دارد؟ ج: استفاده از اين دستگاه براى ديدن و شنيدن برنامههاى علمى يا قرآنى و مانند آن، هرچند فىنفسه مانعى ندارد، ولى به دليل اين که برنامههايى که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى و بيشتر کشورهاى همسايه پخش مىشوند، غالباً در بردارنده آموزش افکار گمراهکننده و تحريف حقايق و همچنين برنامههاى لهو و فساد هستند و حتّى مشاهده برنامههاى علمى يا قرآن ازطريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مىگردد، بنا بر اين شرعاً استفاده از آنتنهاى مذکور براى ديدن آن برنامهها حرام است مگر آنکه برنامههاى مفيد علمى يا قرآنى محض باشند و مشاهده آنها مستلزم هيچ فساد يا ابتلا به عمل حرامى نباشد، البته اگر قانونى باشد بايد مراعات شود. س 1217: شغل ما تعمير دستگاههاى گيرنده برنامههاى راديو و تلويزيونى است، در اين اواخر مراجعات زيادى براى نصب قطعات و تعمير آنتنهاى ماهوارهاى صورت مىگيرد، تکليف ما در اينباره چيست؟ خريد و فروش قطعات آنها چه حکمى دارد؟ ج: اگر از اين دستگاه براى امور حرام استفاده شود که غالباً همينطور است و يا شما علم داشته باشيد به اينکه کسى که قصد تهيه آنتن ماهوارهاى را دارد، براى امور حرام از آن استفاده مىکند، خريد و فروش و نصب قطعات و راهاندازى و تعمير و فروش قطعات آن جايز نيست. موضوعات مرتبط: برچسبها: [ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:ماهواره, تعمیر و نصب ماهواره, خرید و فروش ماهواره, ] [ 16:21 ] [ مجید ]
[
شاید جوانان ایران ندانند اما ما در مصر می دانیم شاید جوانان ایران ندانند اما ما در مصر می پرچم،پیشانیبند،انگشتر،چفیه،بیسیم روی کولش،خیلی با نمک شده بود. گفتم:چیه خودتو مثل علم درست کردی؟میدادی پشت لباست هم برات بنویسن! پشت لباسش را نشان داد: "جگر شیر نداری سفر عشق نرو" گفتم:به هر حال اصرار بیخود نکن،بیسیمچی لازم دارم،ولی تو رو نمیبرم. هم سنت کمه و هم برادرت شهید شده. دستش را گذاشت روی کاپوت تویوتا و گفت: باشه،نمیام.ولی فردای قیامت شکایتت رو به فاطمهی زهرا میکنم. میتونی جواب بدی؟ گفتم:برو سوار شو. چند روز بعد در پایان عملیات پرسیدم: بیسیم چی کجاست؟ بچه ها گفتند: نمیدونیم کجاست،نیست. به شوخی گفتم:نگفتم بچه است،گم میشه؟حالا باید بگردیم تا پیداش کنیم. بعد از عملیات داشتیم شهدا رو جمع میکردیم.بعضیا فقط یه تیر یا ترکش ریز خورده بودن . یکی هم بود که ترکش سرش رو برده بود.برش گرداندم،پشت لباسش رو دیدم:
"جگر شیر نداری سفرعشق نرو..."
موضوعات مرتبط: برچسبها:
پيش درآمد
فقه سياسي شيعه همواره با سلاطين و حكومتهاي جائر سرناسازگاري داشته است. اين انديشه برگرفته از قرآن و شيوه عملي ائمّه اطهار(عليهم السلام)است. به همين دليل و از آن رو كه دو نيروي روحانيت و سلطنت با دو منشأ مشروعيت پا به عرصه اجتماع مي گذارند، همواره تعارض و ناسازگاري بين آن دو وجود دارد، و علي رغم آنكه در دوره صفويه علما و روحانيان نوعي مقبوليت نسبي براي حكومت سلطنتي قايل بودند، اما اين تعارض در جاي جاي حقوق اساسي به شكل بنيادين خود را نشان مي دهد. حقوق اساسي مبتني بر فقه سياسي شيعه كاملا با حقوق اساسي سلطنت مطلقه، كه جنبهاي عرفي دارد، ناهمگون و متفاوتند. با اين وجود، سؤال اين است كه چرا فقها و روحانيت همكاريهاي متعددي از خود در دوره صفويه نشان دادهاند؟ آيا حكومت صفويه را از اساس مشروع مي دانستند؟ روند قانون گذاري در اين دوره چگونه بوده و روحانيان چه نقشي در اين روند ايفا مي كردهاند؟ حضور فقها و روحانيان در نظام قضايي دوره صفويه چگونه بوده است؟ آيا نظام قضايي اين دوره، اسلامي ـ عرفي بوده؟ اگر چنين بوده موضع علما در برابر بخش عرفي آن چگونه بوده است؟ تصدّي برخي منصب ها از سوي علما بر اساس فقه شيعه چگونه توجيه مي شده؟ آيا بر اساس ولايت فقيه و جانشيني از سوي ائمّه اطهار(عليهم السلام)، و يا بر اساس مشروعيت از سوي سلاطين. با توجه به اينكه در دوره صفويه، سلطنت مطلقه حاكم بوده، جايگاه فقها نسبت به آن و حقوق فردي و آزاديهاي عمومي مردم چگونه بوده است؟ آيا نوع همكاري بر اساس احكام اوليه بوده و يا ثانويه؟ موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب فقیه وارسته، مفسر قرآن و عارف بزرگوار مرحوم آیه الله حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی [1] از زمره عالمان و فقیهان ژرف اندیش است که در زمینه "ولایت فقیه"، اهمیت، ابعاد، حدود و شروط آن اندیشیده و در این زمینه کتابی وجیز و اندک حجم اما پرفایده نوشته اند. انگیزه این جزوه - که نخستین بار در سال 1358 و پس از پیروزی انقلاب منتشر شد - پاسخ گویی به جریان های مخالف ولایت فقیه بود اما در ضمن حاوی نکاتی مهم و روشن گر درباره "ولایت مطلقه فقیه" است. در این جا به رئوس نظریه ایشان در این مورد اشاره ای می کنیم. اهمیت ولایت فقیه مرحوم آیه الله نجابت، انگیزه نگارش این کتاب را نقد نظر برخی روحانیون که می خواهند "ولایت فقیه متعهد مسئول" را محدود کنند، ذکر نموده و سپس در باب اهمیت ولایت فقیه چنین آورده اند:"اما ولایت فقیه از اهم مسائل اسلامی وانفع مسائل سیاسی - اسلامی است، زیرا در عصر غیبت کبرا صحت عبادات و معاملات و قضاوات امت اسلامی بستگی کامل به ولایت فقیه دارد و خاتم انبیا(ص) و ائمه معصومین(ع) این بستگی را به اذن خداوند برقرار فرمودند." [2] موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب در اواخر قرن دوازدهم هجری مردی از تبار مالك اشتر نخعی با نام خضر از اطراف شهر حله به نجف اشرف هجرت كرد و به سال 1156 ق فرزندی از او متولد گردید كه بر وی نام جعفر نهاده شد. وی كه در یادگیری شاخههای مختلف علوم اسلامی با نبوغ سرشار خویش به مرتبه ای از رشد و كمال رسید كه از نوادر دوران و سرآمدان عرصه فقاهت و اجتهاد محسوب میشود. به مناسبت تألیف اثر ارزشمند «كشف الغطاء» با نام شیخ جعفر كاشف الغطاء شهره آفاق گردید. كاشف الغطاء فقیه فوق العاده ماهری است و در فقه انظاری دقیق و عمیق داشته و از او به عظمت یاد می شود. گفته می شود كه در احاطه به فروع فقهی از آغاز تا پایان فقیهی مانند او در زمان غیبت وجود نداشته است! فقیه و عارف الهی حضرت آیت الله بهجت گیلانی در مورد این شخصیت عظیم می فرماید: «حدسیّات مرحوم كاشف الغطاء در فقه ماشاءاللّه خیلى قوى است و واقعا چون شهید اوّل (ابوعبداللّه شمس الدّین محمّد بن جمال الدّین مكّى نبطى جزینى، معروف به شهید اوّل، صاحب تألیفات بسیار) است. یعنى كار فقیه به جایى مى رسد كه با تكیه بر ارتكازیّات فتوى مى دهد (نه با ادلّه ى سمعیّه). البته هر شخص عامّى ارتكازیّاتش قبول نمى شود، بلكه ارتكازیات نزد فقیه باید به گونه اى باشد كه از اَشباه و نظایر مسأله اطّلاع داشته باشد و آن ها را ببیند و ادلّه ى سمعیّه نزد او در غایت حضور باشد، به گونه اى كه گویا از آن ها استفاده مى كند. مرحوم صاحب جواهر( فقیه بزرگوار، محمّد حسن بن ناصر اصفهانى نجفى ) نیز درباره ى كاشف الغطا فرموده است: «وَ لَمْ أَجِدْ أَقْوى حَدْسا مِنْهُ فى زَمانِهِ» در زمان او كسى را از لحاظ قوّت حدس، قوى تر از او ندیدم1». موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب ولایت فقیه؛ مانع تبدیل شدن دموکراسی به ديكتاتوري سرمايهداري
يكي از دلایل لزوم ولايت فيقه جلوگيري از بروز ديكتاتوري در حكومت است. مبناي دموكراسي در غرب مبتني بر يك ركن است. مردم. در اسلام مبناي دموكراسي مبتني بر دو ركن است: مردم و ولايت، يا به تعبيري امامت و امت. تجربه دموكراسي صرفاً مبتني بر مردم درغرب مدرن نشان داده است كه دموكراسي صرفاً مبتني بر مردم تدريجاً تبديل خواهد شد به ديكتاتوري سرمايهداري. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم در هر كشوري، قدرتمند وجود دارد. سرمايهدارها، احزاب سياسي، رسانهها و ... هر كدام به اندازه اي داراي قدرتاند. قدرت هم فسادآور است. چه تضميني وجود دارد كه اين قدرتمندان كه وجودشان دست ما هم نيست، از قدرتشان سوءاستفاده نكنند و عليه مردم آن را به كار نبندند؟ آيا نبايد يك «قدرت اميني» هم در رأس باشد تا اگر آنها خواستند ديكتاتوري كنند، جلويشان بايستند؟ موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب در استدلال کردن برای اثبات یک مسئله، قبل ازآن نیازمندیم به اینکه تصور صحیح وروشنی ازامری که مورد استدلال واثبات قرار میگیرد داشته باشیم ؛بنابراین قبل از پرداختن به استدلال برای اثبات نظریه «ولایت فقیه» تصویری درست وواضح ازآن را خدمت شما ارائه می کنم. ولایت به معنای «سرپرستی کردن» به حسب آنچه که مورد سرپرستی قرار می گیرد دارای اقسامی است که تنها یک قسم آن بامعنای مورد نظرما برای «ولایت فقیه» تطابق دارد. این اقسام عبارتنداز: 1-ولایت تکوینی: یعنی سرپرستی موجودات جهان وتصرف داشتن درآنها همچون تصرف انسان درقوای درونی خودش مثلا اگرانسان به چشم سالم خود دستوردیدن دهد ،چشم اواطاعت می کندو...(این نوع ولایت اجرای دستورش حتمی وبدون نافرمانی است) 2-ولایت برتشریع: به این معنا که کسی سرپرست ایجادنمودن اصول وموادقانون باشدوقانون گذاری درمحدوده ولایت وسرپرستی اوباشد(این قسم فقط مخصوص خالق وپروردگارعالم است) 3-ولایت تشریعی: نوعی ولایت وسرپرستی که درمحدوده وچارچوب قوانین وضع شده وتابع قانون الهی است که خودبردوقسم می باشد: 1-3-ولایت برمحجوران وسرپرستی ناتوانان وامثال آن (مثل مردگان ،مجنون هاو...) 2-3-ولایت برامورجامعه خردمندان وسرپرست آنان بودن(اجرای احکام اسلامی،تامین مصالح مادی ومعنوی جامعه اسلامی،حفظ نظام و...) ولایت وسرپرستی که موردنظر مادراین مباحث است وبه ولی فقیه سپرده شده،این قسم آخر(3-2)یعنی سرپرستی وولایت برامور جامعه خردمندان می باشد. تااینجا ازولایت درترکیب «ولایت مطلقه فقیه»صحبت شد،حال نوبت جزء دیگرآن یعنی فقیه بودن است که مقصودازآن ومعنایش دراینجا روشن شود. موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:ولایت تکوینی, ولایت برتشریع, ولایت تشریعی, ولایت برمحجوران, ولایت برامورجامعه خردمندان, سرپرستی, مفهوم ولایت مطلقه فقیه, فقیه دربحث ولایت فقیه, سه ویژگی ولی فقیه, اجتهادمطلق, عدالت مطلق, قدرت مدیریت واستعداد رهبری, , ] [ 21:37 ] [ مجید ]
[
عکس یادگاری نصرالله با رهبر معظم انقلاب یک پایگاه خبری وابسته به حزبالله لبنان، عکس زیر را که پس از دیدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنهای گرفته شده است، منتشر کرد.
موضوعات مرتبط: برچسبها: روزهای پایانی عمر دولت دهم گویا روزهایی است که قرار است به جای آنکه همراه با "آرامش" و "ثبات" تمام شود، با تلاطم و اضطراب و درگیری بین دو قوه دولت و مجلس عجیبن شده است. به گزارش، از شواهد نیز چنین بر می آید که هیچکدام از قوای دولت و مجلس، قصد کوتاه آمدن از مقاصد و اهداف خود را ندارند و بدون توجه به "شرایط خاص" کشور، درگیر مسائل خود هستند. در این میان آن چیزی که گویا نه برای دولت و نه مجلس از اولویت اساسی برخوردار است، پرداختن به "نیازهای اصلی و اساسی" مردم، این صاحبان اصلی انقلاب است. انتصاب های جهت دار و حاشیه ساز، نامه نگاری های بی حاصل، طرح استیضاح های گوناگون و امثالهم موضوعاتی است که موجب شده دولت و مجلس به جای آنکه به وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم بپردازند و مشکلات موجود را برطرف کنند، به دعواهای سیاسی که حاصلی جز اتلاف وقت و سرمایه مادی و معنوی کشور ندارد، روی بیاورند. موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:مقام معظم رهبری, شناخت رهبری,ولايت فقيه,زندگینامه,velayatefaghih, ] [ 17:42 ] [ مجید ]
[
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:ما می توانیم , زندگینامه ,خاطرات, ولايت فقيه, ] [ 17:23 ] [ مجید ]
[
بنیامین نتانیاهو بیش از دو سال قبل در دانشگاهی در آمریكا گفت كه عقیده دارد بدون قرار داشتن یك تهدید معتبر نظامی در كنار گزینههایی مانند تحریم، مذاكره و عملیات اطلاعاتی، امكان تغییر محاسبات ایران درباره برنامه هستهایاش وجود نخواهد داشت. موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب |
|
[ طراحی : مصطفی تاجیک ] [ Tarahi ghalebe web : Mostafa tajik ] |